lördag 2 april 2011

Lagos

Då var vi i Portugal, jag och min kära bror Johan.
I dag och i går blev det lite surf då vinden inte riktigt fanns på plats.
Slog i min lilltå så den är helt lila och gul, trodde jag skulle svimma. Vi vet ju hur jävla ont det gör,
och här sprang jag in i en stor sten. Det fanns inga ord, stackarn, så det blir flippisar ett par dagar.
Vi stannade förbi London för att byta flyg. Där åt vi pommes och fiskpinnar, Englands nationalrätt.
Men den fick inga solar kan jag säga. Ugnsbakade pommes med någon ärtröra, det var så äckligt att tom min försynta bror
fick klaga till kyparn som tvunget ville veta hur gott det var.
Nu är vi i Lagos, ca 80 km från Faro.
Johan ser ut som en kräfta, så han kommer nog vara brun i morgon, vilket han kan behöva då han har bländat mig hela dagen.
T.o.m sanden är brunare än hans ben.
Tror vi ska dra en sväng på stan nu, och se va Lagos har att erbjuda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar