söndag 26 september 2010

Hänt i veckan


Bilen var packad onsdag kl 14.00 och resan startade ner mot Malmö.
Där mötte jag upp Eric och Sara för lite mat och sömn.
Hoegaarden är inte fel..



5.30 på torsdagen gick jag upp för att köra över öresundsbron och vidare genom Damnark.
Det gick galant, likaså färjan över till Tyskland.
Sedan var det ett X antal timmars körning som inte var lika trevliga.
Nu börjar man ju även bli lite trött, efter att ha fått gå upp så tidigt.
Efter ca 4 h körning ser jag att en av bilarna på mötande bana börjar vingla och får sladd. Så kraftigt att han åker in i vägrenen med en sådan kraft att relingen börjar svaja och får fart ut i vår körbana som ett "S" och sedan börjar falla som ett domino.
Då har bilen hunnit vingla in på sin egna bana och sedan helt ut på vår bana igen samtidigt som den drar med sig hela vägrelingen som är gjord av stål. Allt detta på 4-5 sekunder. Det enda jag han tänka var:oooooooooshit!!! gaaaasa!!! va fan händer!!!! och gasa vad just vad jag gjorde. Det kändes som att springa från en våg som slår mot strandkanten med målet är att inte bli blöt om byxorna. Nu var det ju lite mer man gasade för. Jag tittade sedan i backspeglen och förstod att jag var nog den sista som tänkte gasten i botten, för det vara ingen mer bakom mig. Det jag såg var en hel vägren som låg som en scarf runt en svart bil, och massa bilar bakom som jag hoppas inte blev inblandade i världens seriekrock, men frågan är hur det gick igentligen, tempot var ju ganska högt på vägen.
Ca 6 timmar senare var jag framme i Den Haag!!! Tack Tack Tack
Sen bar det hem till Merlijn.

I morgon kommer Helena flyga in till Amsterdam.
Planen är att vi ska ner mot Belgien och besöka Leffe brewery och sedan ner mot Loire för lite vinprovning och övernattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar